Od lat obserwujemy zmianę potrzeb i preferencji żywieniowych klientów, wobec czego stale zwiększamy ofertę produktów wegańskich, wegetariańskich, bez laktozy i bezglutenowych. Ulepszamy receptury naszych marek własnych, chcemy bowiem dowieść, że każda dieta może być smaczna, zbilansowana i nie musi wiązać się z dużymi kosztami. W ten sposób chronimy też wolność wyboru konsumentów i podejmowania przez nich świadomych decyzji zakupowych.
Produkty bez glutenu i bez laktozy
Osobom na diecie bezglutenowej oferujemy w ramach akcji stałych i czasowych 110 produktów, z czego dziesięć to nowości wprowadzone w 2022 roku. Dzięki licencji udzielonej przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej możemy oznaczać swoje produkty znakiem przekreślonego kłosa, który gwarantuje, że produkt został przebadany pod kątem zawartości glutenu, a zakład produkcyjny został zweryfikowany na zgodność ze standardem AOECS – Europejskiego Zrzeszenia Stowarzyszeń Osób z Celiakią. Nasze produkty podlegają regularnej kontroli w tym zakresie.
W roku 2022 oferowaliśmy również 29 produktów bez laktozy, w tym cztery nowości, wszystkie oznaczone etykietą „Produkt bez laktozy”.

Produkty bez dodatku cukru
Specjaliści od lat alarmują, że niewłaściwy sposób żywienia, w tym nadmiar cukru w diecie sprzyja rozwojowi wielu chorób – między innymi cukrzycy typu 2, otyłości, miażdżycy, próchnicy zębów i chorób układu krążenia. Dlatego mamy w ofercie produkty bez dodatku cukru. Szczególnie istotne jest ograniczanie zawartości cukru dodanego w napojach, jogurtach i produktach przeznaczonych dla dzieci i młodzieży. W ofercie mamy takie produkty bez dodatku cukru.
Niemal połowa Polaków deklaruje, że ogranicza spożycie cukru. Badania dowodzą jednak czegoś przeciwnego: choć konsumenci świadomie rezygnują z niego, nie słodząc herbaty czy nie kupując słodyczy i dosładzanych napojów, nieświadomie spożywają go w produktach, których składu nie znają, takich jak płatki śniadaniowe, nabiał, dania gotowe itp. Ograniczamy ilość cukru dodawanego do produktów marki własnej, a część jest w ogóle bez dodatku cukrów, dzięki czemu klienci naprawdę mogą zmniejszyć jego spożycie. Wyroby bez cukru oznakowane są etykietą „Bez dodatku cukru”, co umożliwia kupującym dokonanie świadomego wyboru.
W 2022 roku dzięki optymalizacji składu 15 produktów zapobiegliśmy spożyciu 221,8 ton cukru. Ponadto, w naszym dziale produktów świeżych zrewidowaliśmy 21 receptur produktów, dzięki czemu na rynek nie trafiło ponad 328 ton cukru.
Produkty wegetariańskie i wegańskie
Rośnie popularność diety roślinnej. Według badań8 44% Polaków ogranicza spożycie mięsa, a 7% całkowicie z niego rezygnuje. Prawie połowa (46%) próbowała roślinnych zamienników mięsa – 43% osób z tej grupy spożywa je regularnie, a 56% uważa za smaczne. Jesteśmy świadomi korzyści zdrowotnych związanych z przejściem na bardziej roślinny sposób żywienia. Współczesna produkcja mięsa jest ogromnym wyzwaniem środowiskowym – według ONZ9 w skali globalnej sektor hodowlany generuje 14,5% całkowitej emisji gazów cieplarnianych rocznie i 44% rocznych emisji metanu.
Nasza marka własna GoVege to oferta wysokiej jakości zbilansowanych produktów roślinnych w przystępnej cenie, przeznaczonych dla osób, które z jakichś powodów zdecydowały się wyeliminować z diety mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego lub ograniczyć ich spożycie. GoVege – to między innymi burgery, pasty, humusy, napoje i desery – oznakowane jako „Produkt odpowiedni dla wegan”, przeznaczone zarówno dla wegetarian, jak i dla wegan.
